Als u problemen heeft met inloggen Zie het Cookie topic !

Het is 20 aug 2019 02:43

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Opstart nano/pico bakje 
Auteur Bericht
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 35
Bericht Opstart nano/pico bakje
Hallo, momenteel heb ik een redelijk aquarium van 250liter met alles erop en eraan maar wil gaan overstappen naar een nano/pico bakje

In een grote bak gebeurt teveel vind ik. En meestal moet je echt op zoek naar alles wat er in zit. Vandaar de keus om kleiner te gaan. En ben helemaal klaar met al dat watertesten en bijregelen.

Gewoon een simpele setup met bv 1 anemoon en 2 anemoon visjes en een goby en pistol shrimp als basis.

Het bakje word denk ik een fluval 5gallon evo of iets met ongeveer dezelfde afmetingen. Max 20liter. Met alleen een ato systeempje en een automatisch waterwissel systeem dat dan wekelijks 80% water ververst. Tegen de tijd dat we een nieuwe woning hebben gekocht wil ik het bakje dan integreren in het tv meubel.

Dat was de uitleg, en hieronder mijn vraag.
Ik wil voor de inrichting alles uit mijn oude bak gebruiken, zand, steen, enz enz. Alles wat er niet in past en ook het aquarium zelf ga ik daarna verkopen.

Kan ik de filtertjes van dat nieuwe bakje een paar weekjes in de oude sump gooien, en bv het nieuwe bakje ff laten draaien met water uit de oude bak, en daarna water, zand, steen e.d. van het oude aquarium in het nieuwe bakje doen en zo de opstart fase overslaan? Lijkt me toch dat dat geen problemen op gaat leveren.

25 mei 2019 16:35
Profiel Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Leeftijd: 62
Bericht Re: Opstart nano/pico bakje
Melvin schreef:

Kan ik de filtertjes van dat nieuwe bakje een paar weekjes in de oude sump gooien, en bv het nieuwe bakje ff laten draaien met water uit de oude bak, en daarna water, zand, steen e.d. van het oude aquarium in het nieuwe bakje doen en zo de opstart fase overslaan? Lijkt me toch dat dat geen problemen op gaat leveren.

Natuurlijk kan dat ,ik zou het ook zo doen .
Zie hier geen enkel probleem.

zie ook mijn dagboek viewtopic.php?t=11946&start=0

26 mei 2019 17:44
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]