Als u problemen heeft met inloggen Zie het Cookie topic !

Het is 14 dec 2018 09:19

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Deltec DC pomp probleem 
Auteur Bericht
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 30
Bericht Deltec DC pomp probleem
Eind Maart aangeschaft; een nieuwe Deltec SC1456. Na 1 maand liep de pomp aan en schuimt hierdoor niet consequent af. De pomp kan niet tegen fijne zanddeeltjes. Hiervoor de Deltec sc1455 gehad & TMC reefskim 1000 zonder dit probleem. Eveneens heb ik ervaring met de Deltec MCE400 zonderdit probleem. De reactie van Deltec:

Wolfgang, 3 May “Please remember that these modern pumps have a very close bearing tolerance of app 1/100 mm. This is important to achieve quiet operation. Any foreign particles, which may be sucked into the skimmer pump may lead to a blockage or if it is sand, it could damage the pump.
Please take some appropriate measures to ensure (maybe filter sponges) that the pump can only run with clean water”

Bij Deltec aangegeven dat het verwijderen van kalkalgen bij de bodem en ook het schoonblazen van de stenen normaal is en hierbij wat zanddeeltjes opstuiven. Verder heb ik ook een wierenfilter in het 1e val (afschuimer in het 2e vak) waar ik af en toe een stuk cheatomorpha linum of caulerpha racemosa uit verwijder. Hierbij wordt de bodem ook in beweging gebracht. Deltec geeft hierop de volgende reactie:

Wolfgang, 4 May “We are selling over 3000 pcs. of this skimmer model each year and know by experience whether the problems you are describing are due to the quality of the product or are due to some other causes”

De nieuwe DC pompen zijn dus niet geschikt voor zeeaquaria zonder gafzak of filterschuim tussen de bubbletrap / op de venturi. Deltec ontkent dit probleem en neem verder geen moeite de gebruiker hierin tegemoet te komen. In de handleiding wordt de pomp notabene in het 1e vak gezet, daar waar het meeste vuil en zand eerst terecht komt. Er wordt vermelding dat het gebruik van Filterschuim of een gafzak noodzakelijk is voor deze nieuwere motoren. Bij deze is iedereen gewaarschuwd, de pomp is niet betrouwbaar.

Volgens Ocean Store Dordrecht is de pomp "al geruime tijd in gebruik", de pomp kan niet retour genomen worden en als ik van mening ben dat het mankementen vertoont ik maar de pomp naar Deltec op moet sturen. Daarmee is de kous af. Nogmaals ik heb al 2 Deltec afschuimer gehad waar ik zeer tevreden over was (zie dagboek), maar dit is echt een teleurstelling

Bewoners:
1 poetsgarnalen
1 porselein krab
4 heremietkreeftjes (roodpoot/2x blauwpoot/gestreepte)
4 sexy shrimp
1 boxerkrab
Turboslakjes

07 mei 2017 14:14
Profiel Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]