Als u problemen heeft met inloggen Zie het Cookie topic !

Het is 24 sep 2020 07:38

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
steeds zwanger, "drijvers" tegengaan en nog een vr 
Auteur Bericht
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht steeds zwanger, "drijvers" tegengaan en nog een vr
Sinds we een vrouwtje in de bak hebben (we dachten 2 vrouwtjes gekocht te hebben, voor de 2 mannetjes) wordt het paardje wat samen met haar gekocht is steeds zwanger, de andere 2 mannetjes (die al veel groter zijn ziet ze niet zitten) Op zich erg leuk alleen ik begin nu wel medelijden te krijgen met het mannetje, 4 weken terug de eerste babies, die waren helaas na 2 dagen dood. Toen 2 weken terug weer, die zijn inmiddels 2 weken oud maar nu hadden we vanmorgen weer babies. En hij heeft nog steeds (weer) een dikke buik. Echt zo zielig, is het niet zo dat het mannetje op een gegeven moment weigert de eitjes aan te nemen?

Verder vroeg ik mij af hoe ik van de drijvende paardjes af kan komen. Ik heb een bruissteentje in de vaas alleen blijven er altijd een aantal drijven die uiteindelijk dood gaan. Is hier een betere oplossing voor?

En als laatste de paardjes zitten nu dus in een hoge glazen vaas, ik heb een aqua 40 voor ze klaar staan maar wanneer zijn ze groot genoeg dat ze daar in verder kunnen groeien?

05 maart 2009 10:57
Profiel Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 30
Bericht 
Bij mij zijn de zeepaard mannen vaak meteen weer zwanger na de bevalling.
Het kan dat het mannetje straks de eieren gaat weigeren, dan kan ze terecht bij ??n van de ander mannen.
Daarom word er ook geadviseerd om meer mannen dat vrouwen in de bak te nemen.

Gefeliciteerd met de jonge paardjes. Je bent al verder erin als ik, ik blijf bij een week hangen.
Kan je wat vertellen over hoe jij ze verzorgt?
En tegen de drijvers, heb je al grote bellen geprobeerd? (dus zonder bruissteentje)

Dit heb ik van een verslag een site. (ik weet niet of ik de site mag noemen)
Citaat:
Na ongeveer 1 maand kunnen de paardjes worden overgezet naar een groter bakje. Hierin is het ook raadzaam om attributen te plaatsen waaraan de zeepaardjes kunnen gaan hangen. De zeepaardjes gaan nu zelf over de bodem 'grazen' en zullen ook steeds groter voer tot zich gaan nemen. Het is erg moeilijk om goed te voeren. Er moet gedurende de gehele dag genoeg voer aanwezig zijn om te eten, maar het mag eigenlijk niet gaan rotten. Devies is dus veel voeren en vaak verschonen en dit erg consequent.

Tergend langzaam gaan de zeepaardjes door met groeien, totdat ze een formaat hebben bereikt dat ze groter voer (mysis) tot zich kunnen gaan nemen, nu begint een inhaalslag en zullen ze snel volgroeid zijn (6 maanden ongeveer).

05 maart 2009 16:09
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht 
Hoooi Vicky, ik heb de slangetjes inmiddels omgedraaid, in de vaas van de paardjes van 2 weken zit nu een slang zonder bruissteentje en in de aas met de vannacht geboren paardjes heb ik het slangetje met het bruissteentje gedaan.

Het geluk wil dat ik natuurlijk nu nauplien had liggen voor de net geboren paardjes maar de paardjes van 2 weken terug moeste 24 uur wachten voor ze eten kregen, ik heb er ook echt veel verloren over die 2 weken maar heb er nu denk ik nog zo een 25-30 over. Maar wat je verteld, ik heb ook het idee dat ze minder eten dan de laatste twee weken dus dat ligt niet aan jou. Van al die paardjes zijn er een stuk of 7-8 die altijd opvallend oranje buikjes hebben en van de rest heb ik ook mijn twijfels.

Maar hier krijgen ze dus vanaf de eerste dag Nauplien. Elke keer als er wat rond zwemt, meteen de vaas in. (ik had Artis gebeld of ze geen Brachionus hadden maar die man vertelde dat hun paardjes dat nooit krijgen) En ik heb op een gegeven moment wat invertfood erbij gegooid. Als probeersel van de aquariumwinkel hier. Vervuilt ontzettend en weet eigenlijk niet of dat geholpen heeft maar goed. En natuurlijk af en toe vitamines in de vaas gedruppeld. Verder doe ik niets bijzonders. Elke dag paardjes eruit, en de vaas schoonmaken en nieuw water erin. Ik denk om eerlijk te zijn dat het meer geluk is dan kennis :D

Maar dat ze over rond een maand al over mogen dat is misschien wel goed nieuws, als ik hun ook vergelijk met die van vannacht kan ik mij ook niet voorstellen dat ze ooit zo klein waren.

05 maart 2009 16:32
Profiel
Forum Elite
Forum Elite

Woonplaats: Holtum (Sittard-Geleen)/Limburg ______________________ LIEFST MAIL ipv PB's !______________________
Bericht 
Bij zeepaarden en veulens NOOIT bruisstenen gebruiken!
Altijd een open luchtslangetje dat verzwaard is met een steentje of een flinke knikker en een kraantje op de luchtleiding om de luchthoeveelheid te kunnen regelen. :wink:

FB: https://www.facebook.com/atolml

__________Afbeelding__________

05 maart 2009 17:24
Profiel WWW
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht 
Hoihoi,

Dankjewel voor je raad !!! Dat is balen, ik had de bruisstenen speciaal van de week gehaald omdat ik die niet standaard in huis heb liggen ofzo. Ze hebben dan ook altijd met gewoon een open slang gezeten maar had niet het idee dat, dat de oplossing was, toen ik op internet wat fotoos zag van babietjes in een bak met een bruissteentje dacht ik dat, dat misschien de oplossing was. Maar inderdaad, bij volwassen paardjes zou het nooit in mij opkomen zijn om zo een steentje te gebruiken vanwege de fijne bellen...stom eigenlijk dat ik dacht dat het bij babypaardjes wel zou werken :oops:

05 maart 2009 20:10
Profiel
Forum Elite
Forum Elite

Woonplaats: Holtum (Sittard-Geleen)/Limburg ______________________ LIEFST MAIL ipv PB's !______________________
Bericht 
Volwassen mannen lopen r al snel dodelijk koliek door op en bij baby's hechten de luchtbelletjes aan het lijfje waardoor ze ten dode opgeschreven in t wateroppervlak gaan dobberen; niet meer in staat te zwemmen of te eten...

05 maart 2009 20:20
Profiel WWW
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht 
Nou,dat is ook dan meteen de oplossing tot het probleem denk ik, dat door de fijne belletjes de paardjes juist gingen drijven maar inderdaad van de volwassen paardjes wist ik dat inderdaad, nogmaals ontzettend bedankt.

05 maart 2009 20:31
Profiel
Forum Elite
Forum Elite

Bericht 
Samen komen we wel ergens... :wink:

05 maart 2009 20:42
Profiel WWW
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht 
Nou...lekker dan, ik weet niet wat er is gebeurd, gisteren water verschoond in de morgen en toen was alles ok, paardjes haddden weer goed gegeten en toen heb ik in de middag dat bruissteentje eraf gehaald en vanmorgen lagen ze allemaal dood in de bak. :cry: Heel zielig, hebben ze 2 weken geleefd voor niets.

06 maart 2009 09:12
Profiel
Forum Elite
Forum Elite

Bericht 
Da's idd vreemd... :?

06 maart 2009 14:10
Profiel WWW
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht 
Inderdaad, ze zien er ook heel vreemd uit en allemaal identiek alsof ze allemaal tegerlijkertijd dood zijn gegaan ofzo. En hun rugvinnetjes zijn heel duidelijk zichtbaar en spierwit, gewoon een heel vreemd gezicht. Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken. Maar ja, de andere paardjes van gisteren leven nog dus we gaan weer rustig verder.

06 maart 2009 16:07
Profiel
Forum Elite
Forum Elite

Bericht 
Zaten die in tzelfde of een apart bakje?

Je schreef dat je verschoond had; heb je dus water ververst? En was dat met water uit de volwassen paardenbak of met vers aangemaakt water?

06 maart 2009 17:01
Profiel WWW
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 52
Bericht Paardjes
Hallo,

We hebben inmiddels ook 2 keer jonge paadjes gehad,maar helaas ook niet ouder geworden dan hooguit 3 a 4 dagen

we hebben ze wel zien eten maar toch hebben ze het niet gered.

uiteraard blijven we ons best doen als we weer nieuwe paardjes hebben.

in ieder geval heel heel veel suc6

Mario en Suzy

Je hebt niet de vereiste permissies om de toegevoegde bestanden te bekijken. Registreer jezelf voor directe en volledige toegang.

Take a look
http://www.youtube.com/watch?v=RvMQgzT4VSk

09 maart 2009 21:07
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]