Als u problemen heeft met inloggen Zie het Cookie topic !

Het is 12 dec 2017 08:08

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Acropora verkleurd 
Auteur Bericht
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 37
Bericht Acropora verkleurd
Hallo allen, ik weet me even geen raad met een acropora. Al mijn korralen staan er mooi bij behalve deze acropora. Hij hoort mooi growen te zijn Wie weet wat er aan de hand is of wat ik er aan kan doen. Mischien koraalvoeding toevoegen? Wat dan ook, ik hoor graag snel van iemand.

Bij mijn weten zijn mijn waterwaarden goed:

PO4 : 0,01
NO3 : 3
NO2 : 0

Hoor het graag snel!

Groetjes Jeroen

Je hebt niet de vereiste permissies om de toegevoegde bestanden te bekijken. Registreer jezelf voor directe en volledige toegang.

25 sep 2017 21:55
Profiel Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 31
Bericht Re: Acropora verkleurd
Ik kan je geen antwoord geven. Maar het lijkt me handig ook je Calcium en magnesium ion concentratie te geven en je saliniteit.

26 sep 2017 17:25
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

magnesium : 1350
Calcium : 425
kh : 10

Dit lijkt me redelijk in orde,

27 sep 2017 09:10
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Gezien het niet een plek Is zal neteling afvallen als waarschijnlijkheid. Blijven flow, en licht en mogelijke plaagdieren over.

27 sep 2017 14:22
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

ik heb wel een tijd een laag magnesium gehalte gehad (1200). Is nu 1350 en raakt de boel wat meer in balans.

27 sep 2017 19:23
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Ik weet er nog niet zoveel van maar wat ik heb gelezen Is dat magnesium niet zo belangrijk is maar het betekent blijkbaar gekoppeld te zijn aan Calcium en Alkalinity fluctuaties. Zie bron hieronder.

"Magnesium's primary importance is its interaction with the calcium and alkalinity balance in reef aquaria. Seawater and reef aquarium water are always supersaturated with calcium carbonate. That is, the solution's calcium and carbonate levels exceed the amount that the water can hold at equilibrium. How can that be? Magnesium is a big part of the answer. Whenever calcium carbonate begins to precipitate, magnesium binds to the growing surface of the calcium carbonate crystals. The magnesium effectively clogs the crystals' surface so that they no longer look like calcium carbonate, making them unable to attract more calcium and carbonate, so the precipitation stops. Without the magnesium, the abiotic (nonbiological) precipitation of calcium carbonate would likely increase enough to prohibit the maintenance of calcium and alkalinity at natural levels.

For this reason, I suggest targeting the natural seawater concentration of magnesium: ~1285 ppm. For practical purposes, 1250-1350 ppm is fine, and levels slightly outside that range (1200-1400 ppm) are also likely acceptable. I would not suggest raising magnesium by more than 100 ppm per day, in case the magnesium supplement contains impurities. If you need to raise it by several hundred ppm, spreading the addition over several days will allow you to more accurately reach the target concentration, and might possibly allow the aquarium to handle any impurities that the supplement contains."

27 sep 2017 21:25
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Ik weet er nog niet zoveel van maar wat ik heb gelezen Is dat magnesium niet zo belangrijk is maar het betekent blijkbaar gekoppeld te zijn aan Calcium en Alkalinity fluctuaties. Zie bron hieronder.

"Magnesium's primary importance is its interaction with the calcium and alkalinity balance in reef aquaria. Seawater and reef aquarium water are always supersaturated with calcium carbonate. That is, the solution's calcium and carbonate levels exceed the amount that the water can hold at equilibrium. How can that be? Magnesium is a big part of the answer. Whenever calcium carbonate begins to precipitate, magnesium binds to the growing surface of the calcium carbonate crystals. The magnesium effectively clogs the crystals' surface so that they no longer look like calcium carbonate, making them unable to attract more calcium and carbonate, so the precipitation stops. Without the magnesium, the abiotic (nonbiological) precipitation of calcium carbonate would likely increase enough to prohibit the maintenance of calcium and alkalinity at natural levels.

For this reason, I suggest targeting the natural seawater concentration of magnesium: ~1285 ppm. For practical purposes, 1250-1350 ppm is fine, and levels slightly outside that range (1200-1400 ppm) are also likely acceptable. I would not suggest raising magnesium by more than 100 ppm per day, in case the magnesium supplement contains impurities. If you need to raise it by several hundred ppm, spreading the addition over several days will allow you to more accurately reach the target concentration, and might possibly allow the aquarium to handle any impurities that the supplement contains."

27 sep 2017 21:25
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Als je Magnesium laag is gaan je calcium en kh zich aan elkaar binden en kunnen koralen het niet meer opnemen. Nu ik het verhoogd heb blijft mijn ph ook stabieler

28 sep 2017 12:32
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]