Als u problemen heeft met inloggen Zie het Cookie topic !

Het is 12 dec 2017 08:25

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Collin's aquarium 
Auteur Bericht
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 31
Bericht Re: Collin's aquarium
Toch wel. Ik kan namelijk geen zelfde vinden op het internet. Hij is veel grover dan de andere die ik heb.

Updaten op de water waardes
Fosfaat 0,00 Nitraat en Nitraat < 0,1
Alk 8,7 en saliniteit 1,024.
Calcium is erg raar ik denk dat het aan de Hanna checker ligt. Ik meet steeds 550 ppm zeewater was 570 ppm
Zelfs al maak ik de verdunning in een maatkolf en met een glazen pipet.

Ik ga het een testen met een standaard oplossing.

Koraaltjes lijken het goed te doen. De gorgonen zijn wel vervalt net als de sacrophyton. (Deze moesten erg aan het licht wennen) heb het erg moeten dimmen.

Laatst bijgewerkt door supperguppy op 25 okt 2017 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

26 sep 2017 20:48
Profiel Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Nieuw lid
Nieuw lid

Blijkbaar zit er toch iets niet goed bij de demiwater installatie. Na veel spoelen kijken de calcium metingen te lukken.

Wel meet ik nog steeds geen Fosfaat en Nitraat. Ik heb ook enkel nog maar wat heremiet kreeften en een aantal slakken.

Hoe zal ik dit Fosfaat verhogen zonder dat er op termijn een probleem ontstaat? Schijnbaar is dit goed in zeer lage hoeveelheden vorige de koralen. Oh zeggen jullie dat komt vanzelf lekker laten doen.

Wel heb ik al redelijk wat algen groei dus neem aan dat nitraat niet helemaal 0 is.

pH: 8,3
Alk 152ppm = 8,54 dH hanna
Ca2+ 420ppm hanna
Mg2+ =1215 salifer
NO2- =<0,1 colombo
NO3- =<0,1 colmobo
PO43- = 0,00 hanna
Sal = 1,025 refractometer
Temp = 25

05 okt 2017 22:00
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Inmiddels heb ik een aantal visjes (zie foto's) als nieuwe aanwinst.

Enkel willen turbo en torchus slakken niet echt lukken. Heb wel twee stroboscoop en twee cerithium slakken. Zelf met een druppel methode van 4 uur gaan ze ondersteboven liggen en sterven een langzame dood.

Waterwaardes zijn stabiel en ik ga nu langzaam verhogen naar een salinity van 1,026 en Ca2+ van 450 en Mg2+ van 1350 ppm.

Je hebt niet de vereiste permissies om de toegevoegde bestanden te bekijken. Registreer jezelf voor directe en volledige toegang.

24 okt 2017 22:11
Profiel
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Leeftijd: 60
Waarom wil je zo hoog zoutgehalte hebben ?
Dat zijn leuke aanwinsten.

zie ook mijn dagboek viewtopic.php?t=11946&amp;start=0

24 okt 2017 22:37
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Nou omdat water van 25 graden dat in die ordegrootte op de refractometer aangeeft op een schaal van 20 graden.

Otherwise, I suggest targeting a salinity of 35 ppt (specific gravity = 1.0264; conductivity = 53 mS/cm; refractive index = 1.33940). Bron http://reefkeeping.com/issues/2006-12/rhf/index.php

24 okt 2017 23:06
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Of is dit rare informatie?

25 okt 2017 17:12
Profiel
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 34
Moiie visjes

Bij mij gaat t altijd vrij ongeduldig. Ik kom thuis en leg de zakken 10 tot 15 min op t water. Vervolgens zet ik de zakken geopend in een plantepot of iets dergelijks en knikker ik er elke 2 min een half kopje water bij. Dat doe ik misschien ook een kwartiertje en dan gooi ik het meeste water uit de zak en doe ik ze in het aquarium. Nog nooit iets geks meegemaakt. Ook niet in de zoetwaterwereld waar ik t nog sneller deed.

Misschien dat ik wat voorzichtiger word als ik straks wat duurder spul ga kopen.

Alle water van de winkel weg gooien is volgens mij ook een fabeltje. Paracieten en ander ongewenst spul zit op vis, steen, of koraal. Niet in het water.

26 okt 2017 19:09
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

De eerste keer deed ik het ook wat sneller met scheppen water. Maar toen ging het niet goed vandaar een wat tragere methode. Maar ook zonder succes. De vissen doen het goed. Eten allemaal lekker. Enkel heeft vandaag een heremiet een blijkbaar niet goed vastgelijmde stylophora omgegooid. Wordt helaas weer lijmen.

27 okt 2017 23:46
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Even een update. Het is momenteel een beetje een gevecht met bruine haaralg. Dus veel steen poetsen en zand wassen.

Helaas kom ik er nu achter dat het verstandig was droog steen eerste een zuur behandeling te geven. Nu gaat dat niet meer en moeten de voedingsstoffen er maar op een andere manier uit. De water waarden zijn desondanks wel netjes. 0 fosfaat en lager dan 1 ppm nitraat.

Mogelijk ga ik nog wat met de belichtingstijd proberen en de intensiteit.

Je hebt niet de vereiste permissies om de toegevoegde bestanden te bekijken. Registreer jezelf voor directe en volledige toegang.

05 dec 2017 08:36
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Nieuwe aanwinst.

09 dec 2017 22:33
Profiel
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 34
Ik zou eerst dat algprobleem aanpakken voordat je er weer wat nieuws in doet. Zo heb ik het tenminste gedaan. Maargoed misschien ben ik daarin wel wat te voorzichtig.

10 dec 2017 18:36
Profiel
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Leeftijd: 60
Mooi visje hoor.

zie ook mijn dagboek viewtopic.php?t=11946&amp;start=0

10 dec 2017 19:45
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Dat algen probleem daar ben ik mee bezig. Ik ben ook niet van plan snel meer te kopen. Ik heb nu ook een diy algen scrubber gemaakt. Hopelijk gaat dit schelen. Ik had eigenlijk de stenen een zuur behandeling moeten geven achteraf gezien.

Opzich draait het met de waterwaarden goed Nitraat kleiner dan 1ppm en fosfaat niet meetbaar. Helaas blijven algen dan niet weg.

Dit visjes is ook een algen/zand happen dus maakt ook onderdeel uit van de cuc. (hij is klein en zal dus niet heel veel uithalen) maar alle beetjes helpen.

12 dec 2017 01:55
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3