Als u problemen heeft met inloggen Zie het Cookie topic !

Het is 13 dec 2018 12:47

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Henny's MAF bak wordt zeeaquarium 
Auteur Bericht
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 59
Bericht Re: Henny's MAF bak wordt zeeaquarium
Ik draag altijd handschoenen als ik in de bak moet zijn. (en dat doe ik maar 1 keer in de 10-14 dagen en als er een koraaltje valt, wat zelden is). Pas sinds 3 weken heb ik een heel klein steentje met zoanthus, en al maanden klachten. Voorheen alleen veel soorten leders en 3 lps koralen. Er is geen specifieke test voor allergie op zeeaquarium, daarom is de enige manier om te stoppen en dan te kijken of de klachten weg gaan volgens mijn huisarts. Het zij zo. Ik kan mijn kop wel gek blijven verzinnen, ik moet nu gewoon afwachten of mijn klachten over gaan. Mijn huisarts had er trouwens wel eerder van gehoord en ik heb ook veel reacties gekregen van mensen die ook last hadden of iemand met die klachten kenden.

11 mei 2013 19:36
Profiel Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Forum Elite
Forum Elite

Leeftijd: 34
Hopelijk gaat het inderdaad weg, jammer van de hobby, maar je gezondheid is belangrijker.

11 mei 2013 19:43
Profiel
Forum Elite
Forum Elite

Woonplaats: Holtum (Sittard-Geleen)/Limburg ______________________ LIEFST MAIL ipv PB's !______________________
OK, sterkte! Henny :)

FB: https://www.facebook.com/atolml

__________Afbeelding__________

11 mei 2013 20:20
Profiel WWW
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 58
Ik stel me voor dat je alleen een reactie krijgt op het zeewater als je in direct contact komt, toch ?
Kan je dan niet van die lange plastic handschoenen dragen die dierenartsen gebruiken ?

11 mei 2013 21:00
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Misschien is t een optie om een nano te nemen, en met rifkeramiek starten.
Dan kijken of je de symptomen krijgt.
Zo niet, een bepaald soort koraal oid plaatsen. En elk koraaltje die je plaatst, goed afwachten en de tijd nemen.
Het lijkt me heel irritant. Maar de verslaving zal ook blijven knagen :p
Sterkte ;)

12 mei 2013 02:40
Profiel
Actief lid
Actief lid

Als mijn klachten niet weg mochten gaan, wordt het weer zoeken naar de reden van mijn klachten. Dan staat er ook zo weer een zeebak hoor. Ik vond het een geweldig avontuur, en heb het geluk gehad, dat alles voorspoedig is gegaan (behalve een dode Salarias en een verdwenen anemoonvisje).
De bak deed het prima en de vissen en koralen zagen er super uit. Alles was ook zo verkocht. Vandaag komt iemand het laatste levend steen halen, dan kan ik de bak schoonmaken. Het opvallende is ook, dat ik in Ouddorp op de camping geen last heb. Als ik daar een paar dagen ben, gaan mijn klachten over. Dus het moet iets in mijn huis zijn. Ik moet maar door de zure appel heen, was gisteren wel erg van streek toen mijn twee dokters de deur uit gingen. Gelukkig blijven ze bij elkaar.

12 mei 2013 08:12
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Ja dat kan me voorstellen.
Echt heel klote! Ik hoop voor je dat het uitijdelijk allemaal mee gaat vallen en je de hobby weer langzaam aan kan doorzetten ;)

12 mei 2013 15:58
Profiel
Actief lid
Actief lid

Ilan84 schreef:
Misschien is t een optie om een nano te nemen, en met rifkeramiek starten.
Dan kijken of je de symptomen krijgt.
Zo niet, een bepaald soort koraal oid plaatsen. En elk koraaltje die je plaatst, goed afwachten en de tijd nemen.
Het lijkt me heel irritant. Maar de verslaving zal ook blijven knagen :p
Sterkte ;)

Je krijgt gelijk hoor! We gaan een nieuwe test doen met een kleine bak, een Lido200, vanmiddag besteld bij **Geen Sponsor**. Met een Tunze 9004 skimmer en andere kleur ledbuizen natuurlijk en na indraaien komt er nog een ledbuis bij. Stromingspompen moet ik nog naar kijken, heb er nog eentje maar die is wellicht te zwaar. Dat zoeken we nog uit. Eerst wachten op het bakkie. We gaan waarschijnlijk opstarten met keramiek met levend steen en er komen dan eerst alleen wat lederkoralen in. Graag willen we voor de kleur verschillende oortjes toevoegen en dan een paar visjes en wat andere diertjes. Gaat dit goed, dan kunnen we een maatje groter gaan proberen. (heb nog een tweemeter met zoetwater draaien ha ha). Gaat het mis, dan schaf ik denk ik een grote luchtfilter aan of zo! :roll: We gaan het beleven, heb er zin in. We hebben alleen geen ervaring met zo weinig liters, wat zou een leuk bestand voor dit bakkie kunnen zijn? Kom maar op met ideetjes.

27 nov 2018 21:14
Profiel
Actief lid
Actief lid

Heb de stromingspomp opgezocht. Het is een Tunze nanostream 6045, regelbaar voor 40-500 liter, dus die lijkt me prima. :)

27 nov 2018 23:42
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2