Als u problemen heeft met inloggen Zie het Cookie topic !

Het is 04 apr 2020 14:03

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 462 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31
patricks berlin methode 
Auteur Bericht
Trouw lid
Trouw lid

Leeftijd: 67
Bericht Re: patricks berlin methode
Bedankt voor het aanbod. Ik wil best wel handelen maar wel volgens een plan. Ik dreig nu in een fase te komen van mogelijk dit proberen of misschien dat en dat lijkt mij de verkeerde weg waarmee ik zeker in het drijfzand terecht kom.

In mijn dagboek (viewtopic.php?f=51&p=362329#p362329) heb ik de situatie van het moment zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen. Graag zet ik de discussie daar voort.

JohnT

08 maart 2016 20:32
Profiel WWW Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Trouw lid
Trouw lid

Leeftijd: 51
Begrijp je heel goed John,...

Het was in mijn eigen dagboek alleen erg makkelijk om te vertellen hoe ik het ooit opgelost hebt ;)

succes en ik lees uiteraard mee in jouw eigen dagboek.

09 maart 2016 00:43
Profiel
Forum Elite
Forum Elite

Woonplaats: Holtum (Sittard-Geleen)/Limburg ______________________ LIEFST MAIL ipv PB's !______________________
:top:
patrickpain schreef:
Thanks Arno,.. je ziet maar, sinds jaren het hele aquarium weer "voor mij" op top nivo :-)

ben er deze winter ondanks alle ellende weer goed uitgekomen, en na 8 jaar een gevoelsmatige reuzensprong gemaakt!

ben best tevreden zo ;)

:top:

FB: https://www.facebook.com/atolml

__________Afbeelding__________

09 maart 2016 01:51
Profiel WWW
Trouw lid
Trouw lid

Na meting 6-03 nieuwe meting 10-03 (met 2x3 ml van beide oplossingen p/d)

KH 8,3,... nu 8,0
Ca 425,... nu 410
Mg 1365,. nu 1350

Heb de doseercomputer verhoogd naar 2x 4ml (balling 1 & 2)

tevens de wodka toevoeging van 5ml weer naar oude waarde (2x3ml) 6ml gebracht, zie een lichte verhoging Po4 en No3 (zag dit eigenlijk al aan de aanslag op mijn glas..)

De eerste pomp van mijn Aqua Medic doseersysteem begint nu na twee weken een rauw/ratelend geluid te maken (werkt nog wel naar behoren) maar het is zorgzaam.

10 maart 2016 20:42
Profiel
Trouw lid
Trouw lid

Nu zit ik nog met het volgende om aan te passen,... ik maak gebruik van een reactor (Aqua Medic All in One maat M)
deze reactor had ik eerst gevuld met All in One pellets, dus voordat ik de wodka dosering ging toepassen, na weken van opstart heeft dit systeem nooit een bevredigend resultaat opgeleverd. Heb er eerder last van, vuile sump en mag de reactor eens per week reinigen anders slibt hij compleet dicht, daarna kreeg ik een soort gele pellet die een koolstof bron zou vormen maar nu wordt de sump weer geel....
Vandaag kreeg ik op advies een zakje polymeer korrels mee, mijn nitraat en fosfaat is eigenlijk al laag en denk dat ik het beter zou kunnen houden bij mijn "good old" wodka.. (nog steeds via de doseercomputer) en gebruik wodka nu totaal 4/5 weken.

Nu de keuze,
1 ik vul 'm wel (mixen) met de polymeer korrels, 2 een fosfaat verwijderaar (maar wil niet op "0" uitkomen) 3 ik gebruik de reactor om zo nu en dan over actiefkool te filteren (maar heb eigenlijk weer geen verkleuring in het water) 4 is verkopen van de reactor!

wat is wijsheid?

11 maart 2016 20:19
Profiel
Trouw lid
Trouw lid

Helaas is er voor de weduwe geen nieuwe man gevonden, zij is flink afgevallen maar ze is weer thuis.
Het vinden van een volwassen exemplaar om wederom een koppel te vormen na 8 jaar is niet gelukt :(

Je hebt niet de vereiste permissies om de toegevoegde bestanden te bekijken. Registreer jezelf voor directe en volledige toegang.

15 maart 2016 18:05
Profiel
Trouw lid
Trouw lid

Leeftijd: 67
Op reis geweest voor een nieuwe man? Apart.

JohnT

15 maart 2016 20:33
Profiel WWW
Trouw lid
Trouw lid

:-) ja ik ben goed voor mijn dieren,.. en ze gaan op reis :lol:

Maar nog even een korte uitleg, deze dame heeft een aantal maanden geleden haar man verloren door een bacteriƫle infectie die ontstaan is nadat ik een gevecht met Oodinium (seavelvet) met heel veel werk heb overwonnen en verlies van een aantal lievelings vissen die ik al 8 jaar bezat,...

Dit is een aantal pagina's terug te lezen in mijn dagboek, en weet je hoe dat allemaal gekomen is?
door domweg vissen te kopen uit de handel, geen quarantaine en hup na overwennen de bak in terwijl je dan de dagen daarna ziet dat het aangekochte visje niet helemaal gezond is.... geen "witte stip", maar het leek meer op poedersuiker en het hebben van doffe ogen, mijn hele vissen bestand is verhuisd naar een winkelier in Putten die mij overigens kosteloos heeft geholpen met het behandelen van mijn bestand. Deze aalblennie mocht pas terug bij 100% gezond te zijn, en dat was vandaag!

Dit was voor mij een keiharde les, geen nieuwe vis gaat zonder quarantaine zomaar in mijn zeeaquarium ;)

Dus sindsdien is er een tweede aquarium gekomen, heb er stekken e.d. in staan, daar gaat ook de nieuwe vis in voor een aantal weken voordat hij in mijn hoofdaquarium mag.

Dus het verhaal in beknopte vorm.. ;)

15 maart 2016 22:32
Profiel
Forum Elite
Forum Elite

Woonplaats: Holtum (Sittard-Geleen)/Limburg ______________________ LIEFST MAIL ipv PB's !______________________
patrickpain schreef:
Helaas is er voor de weduwe geen nieuwe man gevonden, zij is flink afgevallen maar ze is weer thuis.
Het vinden van een volwassen exemplaar om wederom een koppel te vormen na 8 jaar is niet gelukt :(

Verbaast me niks, is wsl ook een mission impossible... Ik heb het bij de onze om die reden nooit geprobeerd.

FB: https://www.facebook.com/atolml

__________Afbeelding__________

16 maart 2016 01:59
Profiel WWW
Trouw lid
Trouw lid

Het vinden van een redelijk volwassen exemplaar was al een ondoenlijk verhaal,.. laat staan de acceptatie tussen twee van deze dieren, hier zijn we niet aan toe gekomen. Dus helaas voor haar zal ze alleen verder moeten.

Wel jammer, ik denk verschil in gedrag te bemerken, het leeft nu meer terug getrokken (maar het dier moet ook weer even wennen in deze nieuwe opzet) ;)

Verder ben ik gister begonnen met het opkweken van een phytoplankton cultuur, was al bezig met Copepodes en voed deze met gist en dood plankton (weet het merk even niet meer :?? ) Dus de stap was klein om weer een 1,5 literfles erbij te plaatsten met het bekende luchtslangetje erin (opstart Phytostart Grotech) maar of dit 'm gaat worden? lees er weinig hoopvolle verhalen over, had beter een cultuur van iemand die kweekt kunnen overnemen... ach een mens moet wat te doen hebben he?

Ook vandaag boven het refugium mijn PL 18 W vervangen voor een LED 10W daglicht uitvoering, minder warmte en ben onder de indruk hoeveel licht dit geeft.... netjes op de tijdschakeling brandend samen met de UVC in de nachtelijke uurtjes

Je hebt niet de vereiste permissies om de toegevoegde bestanden te bekijken. Registreer jezelf voor directe en volledige toegang.

17 maart 2016 00:42
Profiel
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 41
Mooie bak

Mvg

Arnold

12 okt 2016 12:48
Profiel
Trouw lid
Trouw lid

Het is ondertussen 4 jaar geleden dat ik wat geschreven heb op dit forum, mijn hobby in zeewater is wel blijven bestaan, en was er een paar jaar geleden even helemaal stil van dat Arno (onze geweldenaar in zeewater) plots overleed. De man die ik altijd even kon bellen en met zijn nuchtere kijk mij vaak geholpen heeft.....

Maar goed,.... nu ruim 12 jaar heb ik mij verdiept in de hobby zeewater, veel geleerd en alles loopt feitelijk zonder problemen. Mijn mooiste upgrade is dan wel de "doseer computer" KH, Ca, Mg, Vodka, en Osmose toevoeging op maat en simpel door een computer bijgevoegd,.... Een simpele waterwissel zo nu en dan, en tussendoor zo af en toe meten! .... beetje bijsturen en meer niet, zo makkelijk heb ik het nog nooit gehad :roll:

In de afgelopen 4 jaar toch nog wel even wat tegenslagen gehad,.... mijn anemoon die besloot over de overloopkam te kruipen en de boel te verstoppen met zijn aanwezigheid, gelukkig waren wij in de huiskamer en konden snel ingrijpen, in de nacht of afwezigheid had dit een ramp betekend :cry: ... Uiteraard na deze ervaring een rooster over de overloop geplaatst,.... dit mag nooit meer gebeuren.

We gaan gewoon verder met genieten van zout water!

10 jan 2020 21:20
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 462 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31