Als u problemen heeft met inloggen Zie het Cookie topic !

Het is 18 sep 2019 23:06

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143  Volgende
Dagboek van Maikel 
Auteur Bericht
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Leeftijd: 61
Bericht Re: Dagboek van Maikel
Maikel ik weet niet wat voor alg het is , heb vorig jaar zomer hier ook een alg in de bak gehad waar ik in eerste instantie geen raad mee wist , tricolor mietjes ingezet op advies van Arno en ja ze zijn langzaam maar wel grondig , wat ik van verschillende kanten te horen kreeg was juist geen wissels te doen , zodat de alg een tekort aan voedingstoffen zou krijgen , klinkt raar maar werkte wel

-- Lao Tzu

groetjes anja [en Peet]
Red Sea S line 500
home make led met twee t5
DSR met een eigen twist

31 dec 2015 20:39
Profiel Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Leeftijd: 25
Bedankt voor de tip Anja, ik ben idd nu ook gestopt met wissels.

Na 3 dagen de lampen uit is het wel wat minder geworden maar nog niet helemaal weg. Ik hoop dat de mietjes het nu verder opruimen, en ik ga minder voeren door de voedingsstoffen te minderen.

01 jan 2016 14:42
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Leeftijd: 42
Maikel19 schreef:
en ik ga minder voeren door de voedingsstoffen te minderen.

Zorg je wel dat die mooie witborst lekker dik blijft? :top:

01 jan 2016 15:11
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Die is nog dik!

Kwam vanavond thuis, resultaat na een dag de lampen weer aan; 3 acro's dood, mn grote bos monti half gebleekt, hystrix half wit en nog een aantal spsen deels wit en dood...

Op zo'n moment neig ik er echt na om er mee te stoppen... Alles in 1 klap weg waarvan ik de reden maar niet van kan vinden

01 jan 2016 23:44
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Heb je wel eens overwogen om een enorme waterwissel te doen, van bijv 80% ?

Is er iets in je huis veranderd? Denk dan aan evt luchtverfrissers, insecticide,mensen in huis die je 'helpen' de aquariumruiten te reinigen met glasex o.i.d. wanneer daarvan iets in je water komt gaan steenkoralen er geheid aan.

Hoelang is het geleden dat je iets bij hebt geplaatst? Mogelijk heb je een bacterie meegenomen?

Zomaar even iets om over na te denken, misschien kun je er wat mee. Stoppen is geen optie Maikel! Bij iedereen gaat er wel eens iets mis en dat blijft helaas ook altijd zo.. :angry:

02 jan 2016 15:15
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Ik zou niet weten hoe ik zon waterwissel klaar moet krijgen... Dan staan al mn koralen een tijd droog, dat lijkt me niet heel goed.

In huis is niks veranderd, niemand maakt ook de bak schoon alleen ik zelf.

De laatste keer dat ik iets bij heb geplaatst was 23 oktober, van aquaasan. En daarna 4 tal stekjes ergens in november van robert worst. Hier kan t niet aan liggen lijkt me. Beide was goed spul.

Ja klopt, ik vindt het niet zo erg dat er wat mis gaat... Maar dat ik de oorzaak niet kan vinden dat is wat me stoort. En ik ben niet de eerste waarbij zo opeens alle spsen uitsterven zonder reden.

Heb nog ff de triton testen bijgevoegd van 2 maand geleden. Enkel te hoog Sn. Maar dit lijkt me toch niet de oorzaak?

Bijlage:
ImageUploadedByTapatalk1451748685.134224.jpg
Bijlage:
ImageUploadedByTapatalk1451748691.202523.jpg

Je hebt niet de vereiste permissies om de toegevoegde bestanden te bekijken. Registreer jezelf voor directe en volledige toegang.

02 jan 2016 17:31
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

De bak gaat nog steeds bergafwaards...

Ik kom er nog niet bij wat er nou daadwerkelijk gebeurd is.

Het enige wat ik heb veranderd is de opvoerpomp, deze had ik iets harder gezet. Maar inmiddels terug gezet omdat de overloop het niet aan kon.

Fosfaat is 0,08 en nitraat 2,5. Dit is nog nooit zo hoog geweest. Flink wat acro's zijn er gestorven. Maar de LPS groeien veel harder door de hoge nutrienten, mn acans hebben er nog nooit zo mooi bij gestaan.

Verder flink wat last van glasanemonen, hier kan ik niet tegen spuiten... Vreselijk. Vijlvis heb ik al geprobeerd maar die eet t niet. Andere optie is een Chelmon, maar deze kunnen nog wel is aan acans pikken... en die zijn me dierbaar. iemand een andere optie?

18 jan 2016 23:10
Profiel
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 37
jeetje man, dat is toch wel echt heeel k#t , hoop dat je de oplossing snel vind...

19 jan 2016 08:23
Profiel
Trouw lid
Trouw lid

Leeftijd: 66
Misschien toch is die 80% waterwissel doe? Dan maar ff de koralen droog (min of meer) nu gaan ze ook dood. Ik heb ook zo'n alles of niets poging gedaan met mijn te kleine aquarium. Ben direct overgestapt naar een groter aquarium noodgedwongen zonder aanloop periode. Alles heeft het overleeft en staat er weer goed bij. Maar ik had dan ook wel veel minder levende have.

Twee kardinaalbaarsjes.
Een Henkie.
Wat poliepjes.
Een blauwpoot heremietkreeft.
Een een Catalaphyllia jardinei.

Al het zand goed uitgewassen met heet water en een heel dun laagje weer in de nieuwe bak gedaan. Levend steen alleen voorzichtig afgespoeld met kraanwater op temperatuur. Zal niet goed geweest zijn maar als er dan leven uit het steen verdwijnt dan ook het slechte leven. Wat inderdaad is gebleken. Er kwamen drie brandwormen tevoorschijn.

JohnT

19 jan 2016 10:56
Profiel WWW
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Leeftijd: 32
Waardeloos miakel, ik heb even terug zitten lezen en het ging zo goed.
Is er in huis niets veranderd, geverfd nieuwe luchtverfrisser iets in die trand? Er moet toch iets zijn wat je over het hoofd ziet zou je zeggen.
Hopelijk kom je er snel achter.

Lid van het Suezs testpanel

20 jan 2016 02:03
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Er is inderdaad geverfd in november... Maar toen stond alles er nog goed bij. Een paar weken daar na ook nog. Zou dat nu nog een na sleep kunnen hebben?

We hebben wel extra geventileerd en een kleed over de bak gehad met verfen en sauzen.

Ben nu begonnen om het fosfaat wat naar beneden te brengen. Wellicht omdat ik de opvoer wat harder heb gezet en er meer vuil water uit de sump kwam dat de bacteriecultuur het niet meer aan kon... Fosfaat steeg van 0 naar 0,08 en nitraat van 0 naar 2,5.

Op dit moment is de schade rond de 8 acro's. 2 grote stukken (binnenkort 3) en diverse kleinere stukken...

23 jan 2016 12:36
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Maikel19 schreef:
Er is inderdaad geverfd in november... Maar toen stond alles er nog goed bij. Een paar weken daar na ook nog. Zou dat nu nog een na sleep kunnen hebben?

Ik heb eens op een forum gelezen dat iemand per ongeluk wat deodorant nevel over zijn SPS-bak kreeg en in de weken erna ging het complete koralenbestand eraan! Zelfs koralen die uit nood bij een vriend werden ondergebracht gingen alsnog dood..

23 jan 2016 14:19
Profiel
Vaste bezoeker
Vaste bezoeker

Leeftijd: 32
Ja, ik heb helaas ook al veel dingen voorbij zien komen over het sluipeffect van verf enz. Helaas is het niet echt te zeggen. Hopelijk krijg je het weer goed en verlies je niet nog meer

Lid van het Suezs testpanel

23 jan 2016 18:19
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Ik hoop het ook! Ik doe in ieder geval nu zo weinig mogelijk aan mn bak en laat het allemaal rusten. Wellicht dat het zichzelf recht trekt. Maar het verschilt gewoon per dag.

De ene dat staat het er goed bij en de andere dag half dood of sterft er een stuk af

23 jan 2016 22:35
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Om schade te beperken qua afsterven van koraal heb ik de boel te koop gezet... Als er iemand komt die er een leuke prijs voor bied gaat het weg.

Zodra ik op mezelf woon ga ik alles compleet anders aanpakken en het dan in 1x goed doen. Voor nu heb ik er geen tijd meer voor en kan ik 't geld ook beter gebruiken... Dus dan moeten er helaas keuzes gemaakt worden :(

27 jan 2016 22:24
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143  Volgende