Als u problemen heeft met inloggen Zie het Cookie topic !

Het is 10 dec 2018 17:04

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Blue Marine Reef 125 in opstartfase, 19-04-2017 update! 
Auteur Bericht
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 23
Bericht Re: Blue Marine Reef 125 in opstartfase, eerste steenkoraal
Heb zelf gisteren ook een blue marine 125 aangeschaft. Heb je nog naast de bestaande pomp een aparte stromingspomp aangeschaft?

15 apr 2017 18:23
Profiel Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 30
Bericht Re: Blue Marine Reef 125 in opstartfase, eerste steenkoraal
Hallo, zelf heb ik inderdaad nog een aparte stromingspomp gehaald omdat alleen de bestaande pomp echt niet voldoende is om het een beetje te laten stromen.

Verder nog weer even een update. De afgelopen maanden heb ik (helaas) de nodige vissen verloren, sommigen hielden het nog geen week vol, dat is wel heel zuur dan!
De volgende vissen heb ik gehad en ben ik ook weer verloren:
- Pseudochromis fridmani;
- Centropyge eibli (waarschijnlijk na het schuiven met stenen);
-Pseudocheilinus hexataenia - Zesstreep lipvis (125 liter waarschijnlijk toch te klein);
- Oranje lipvis, kan de naam zo even niet vinden, waarschijnlijk zelfde reden dood gegaan als de voorgaande lipvis;
- Chromis retrofasciata;
- Serranus tortugarum - Krijt baars.

Al met al best wel een lijstje, al kan ik de reden van de meesten wel verklaren en denk ik ook dat de watertemperatuur langere tijd te hoog is geweest door een overactieve verwarming, waardoor de watertemperatuur vaak 26 graden of hoger was. Nu probeer ik de temperatuur zo rond de 22 graden te houden.

Verder heb ik nu momenteel nog de volgende visjes erin zitten:
- Centropyge acanthops - Afrikaanse Vlamrug (vorig weekend toegevoegd);
- Amblygobius rainfordi - Rainford's grondel ;
- Ecsenius lineatus - Linear blenny.

Daarnaast doen de poets- en pepermuntgarnaal het nog goed en zitten er drie verschillende heremietkreeftjes in die het goed doen.

Hieronder wat waterwaardes:
6-4-2017 19-4-2017
Ammonia 0,25 mg/l 0,25 mg/l
Fosfaat 0,10 mg/l 0,10 mg/l
Nitraat 0,0 mg/l 0,0 mg/l
Nitriet 0,0 mg/l 0,0 mg/l
Calcium 400 mg/l 425 mg/l
pH 8 8
KH 7 DH 7 DH
Magnesium 1350 mg/l 1425 mg/l

En wat foto's natuurlijk, waarbij zichtbaar is dat de dwergkeizer wat witte stipjes heeft, maar dit heb ik wel eerder bij andere visjes gezien en dit trok na één of twee dagen ook wel weer weg:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

19 apr 2017 19:28
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 23
Bericht Re: Blue Marine Reef 125 in opstartfase, 19-04-2017 update!
Jammer van de vissen die dood zijn gegaan. Welke stromingspomp heb je in je bak zitten?

20 apr 2017 21:00
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

HAlberts schreef:
Hallo, zelf heb ik inderdaad nog een aparte stromingspomp gehaald omdat alleen de bestaande pomp echt niet voldoende is om het een beetje te laten stromen.

Verder nog weer even een update. De afgelopen maanden heb ik (helaas) de nodige vissen verloren, sommigen hielden het nog geen week vol, dat is wel heel zuur dan!
De volgende vissen heb ik gehad en ben ik ook weer verloren:
- <a href="http://zeewaterforum.nl/gallery2.php?g2_itemId=1832" onclick="window.open(this.href);return false;" class="postlink">Pseudochromis fridmani</a>;
- <a href="http://zeewaterforum.nl/gallery2.php?g2_itemId=757" onclick="window.open(this.href);return false;" class="postlink">Centropyge eibli</a> (waarschijnlijk na het schuiven met stenen);
-<a href="http://zeewaterforum.nl/gallery2.php?g2_itemId=1374" onclick="window.open(this.href);return false;" class="postlink">Pseudocheilinus hexataenia</a> - Zesstreep lipvis (125 liter waarschijnlijk toch te klein);
- Oranje lipvis, kan de naam zo even niet vinden, waarschijnlijk zelfde reden dood gegaan als de voorgaande lipvis;
- <a href="http://zeewaterforum.nl/gallery2.php?g2_itemId=1704" onclick="window.open(this.href);return false;" class="postlink">Chromis retrofasciata</a>;
- <a href="http://zeewaterforum.nl/gallery2.php?g2_itemId=1936" onclick="window.open(this.href);return false;" class="postlink">Serranus tortugarum</a> - Krijt baars.

Al met al best wel een lijstje, al kan ik de reden van de meesten wel verklaren en denk ik ook dat de watertemperatuur langere tijd te hoog is geweest door een overactieve verwarming, waardoor de watertemperatuur vaak 26 graden of hoger was. Nu probeer ik de temperatuur zo rond de 22 graden te houden.

Verder heb ik nu momenteel nog de volgende visjes erin zitten:
- <a href="http://zeewaterforum.nl/gallery2.php?g2_itemId=709" onclick="window.open(this.href);return false;" class="postlink">Centropyge acanthops</a> - Afrikaanse Vlamrug (vorig weekend toegevoegd);
- <a href="http://zeewaterforum.nl/gallery2.php?g2_itemId=915" onclick="window.open(this.href);return false;" class="postlink">Amblygobius rainfordi</a> - Rainford's grondel ;
- <a href="http://zeewaterforum.nl/gallery2.php?g2_itemId=450" onclick="window.open(this.href);return false;" class="postlink">Ecsenius lineatus</a> - Linear blenny.

Daarnaast doen de poets- en pepermuntgarnaal het nog goed en zitten er drie verschillende heremietkreeftjes in die het goed doen.

Hieronder wat waterwaardes:
6-4-2017 19-4-2017
Ammonia 0,25 mg/l 0,25 mg/l
Fosfaat 0,10 mg/l 0,10 mg/l
Nitraat 0,0 mg/l 0,0 mg/l
Nitriet 0,0 mg/l 0,0 mg/l
Calcium 400 mg/l 425 mg/l
pH 8 8
KH 7 DH 7 DH
Magnesium 1350 mg/l 1425 mg/l

En wat foto's natuurlijk, waarbij zichtbaar is dat de dwergkeizer wat witte stipjes heeft, maar dit heb ik wel eerder bij andere visjes gezien en dit trok na één of twee dagen ook wel weer weg:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoi deze opbouw ziet veel beter uit, veel meer schuil plaats, ziet er mooi uit[emoji6]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

23 apr 2017 12:14
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 30
Bedankt, zoals de opstelling nu staat is ook definitief wat mij betreft en heeft nu inderdaad genoeg schuilplaatsen.

Er zit wel wat groene alg in de bak en op de achterwand, maar aangezien ik allemaal algeneters erin heb zitten vind ik dat niet erg. Ik hoef nu eigenlijk ook niets te voeren, het is eigenlijk een zichzelf regulerend aquarium, behalve natuurlijk de waterwissels en de schoonmaak. ;)

De dwergkeizer is inmiddels ook (weer) stipvrij, dus dat is ook mooi!

25 apr 2017 22:35
Profiel
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 35
Temperatuur 22 graden? Is dat niet veels te laag?

16dec bak geplaatst water er in direct steen erin.
24 dec 1e waterwissel gedaan. Slakken en heremiet kreeftje toegevoed.
26dec koraal te zien op foto.
27dec nog meer koraal te zien op foto.
1 jan weer koraal toegevoegd.
7jan weer dieren en koraal toegevoegd.
17jan visje gekocht.
(Hier is je bak dus ongeveer een maand oud en zou je je eerste waterwissel moeten doen en voorzichtig aan dieren/koralen kunnen denken.)
27 jan visje gekocht.
Enz enz.

En je vraagt je dan nog af hoe het komt dat er zoveel vissen doodgaan en je bak vol alg zit?

Ik ben net gestart maar ben ik dan de enigste hier die vind/durft te zeggen dat je niet echt op de goede weg bent?

Bij mij vond de verkoper het al krap qua tijd om naar 5 dagen draaien het levend steen toe te voegen. En zei dat ik daarna 3 a 4 weken helemaal niks aan de bak moet doen. Dan ben ik dus al 4 a 5 weken verder vanaf dat ik de bak heb gevult.

28 apr 2017 16:47
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 61
Hallo Harmen. Hoe gaat het nu met je aquarium en tevreden over de BLM 125?

Groet Rob

18 feb 2018 12:20
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4