Als u problemen heeft met inloggen Zie het Cookie topic !

Het is 19 okt 2017 14:45

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Aquarium Aquatlantis Aquaview 65 ervaringen? 
Auteur Bericht
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 37
Bericht Aquarium Aquatlantis Aquaview 65 ervaringen?
Hallo allemaal,

Na al bijna een jaar een zeewateraquarium te hebben een Juwel Lido 120 wou ik toch overstappen naar een iets grotere bak met sump. In eerste instantie wou ik een Red Sea reefer 170 maar door lever problemen omdat er geen importeur meer in Nederland zit kwam mijn lokale viszaak met een alternatief genaamd de Aquatlantis Aquavieuw 65 met sump, dit was een nieuwe zeewaterlijn van Aquatlantis want die zitten normaal alleen maar in zoetwater. Bak besteld en 2 weken geleden binnen gekregen, het is een heel mooi afgewerkte bak met 10mm glas. Echter bij het vullen bleek hij te lekken, eerst bij een doorvoer maar die hebben we aangedraaid maar toen bleef die nog ergens lekken via een kit naad.

Mijn winkel had meteen contact gezocht met de importeur en die bood zijn excuses aan en zou met een oplossing komen. Ze hebben weer een nieuwe bak afgestuurd, meubel en sump heb ik natuurlijk al. Vrijdag is die binnen gekomen en ik was weer helemaal enthousiast, vullen en wat dacht je lek!!! Weer op dezelfde plek, vandaag nog even gekeken en de middelste doorvoer zat helemaal niet goed vast( dit moet fabrieks af aan vast zitten) Weer opnieuw gevuld en lekt nog steeds door de kitnaadjes heen. Vertrouwen in deze bak is helemaal weg en mijn winkel is ook klaar met dit merk en gaat kijken voor mijn naar een Eheim proxima reef,dit schijnt ook een nieuwe lijn te zijn.

Ik kan eigenlijk ook heel weinig reviews vinden over de aquatlantis aquaview, hier op het forum staat er toevallig ook 1 een aquaview 50 en die was ook lek. Zijn er mensen die dit probleem vaker hebben gehoord?

Groeten Wouter

05 maart 2017 16:29
Profiel Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Leeftijd: 40
Bericht Re: Aquarium Aquatlantis Aquaview 65 ervaringen?
Kun je een foto plaatsen?
Tenzij je al je geld terugkrijgt (en de bakken inlevert) zou ik de bak repareren, de rubbers van doorvoeren e.d. kun je een beetje vet maken met boter dan goed aandraaien. Ook een kitnaad is prima zelf te herstellen.

(Ik begrijp uiteraard dat het niet oké is van de leverancier. Maar een verder prima bak zou ik niet wegdoen tenzij je natuurlijk alles mag inleveren en je geld terugkrijgt.)

05 maart 2017 17:00
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

05 maart 2017 18:54
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

De aansluitingen zijn verzonken en zitten niet in de onderste plaat, er zit een glazen bakje als ophoging in gekit en daar zitten de doorvoeren weer in. Dit glazen bakje daar zit de lekkage in, ze hebben er puur niet voor gekozen om de doorvoeren in de onderste plaat te monteren ivm dat ze dan af kunnen breken met verschuiven en transport. Maar in mijn ogen maak je dan weer een constructie die ook weer extra risico meebrengt. Ik kan de bak gewoon inruilen, geld terug is ook geen probleem maar ik hoef geen geld terug want ik wil een mooie goede bak. In dit merk ben ik mijn vertrouwen kwijtm ga nu even verdiepen in andere merken zoals aquamedic xenia 65 of een red sea reefer 250

05 maart 2017 19:01
Profiel
Gewaardeerd Lid
Gewaardeerd Lid

Leeftijd: 40
Het is wel een mooie bak om te zien. Als je idd schadeloos gesteld wordt zou ik 'm terugbrengen.

05 maart 2017 20:07
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Na 2 nieuwe lekke bakken ben ik klaar met dit merk,ik vind het jammer want het is een mooie bak. Ik hoorde van mijn lokale viswinkel dat Eheim ook een nieuwe lijn heeft genaamd de Proxima 175 Reef, morgen even informeren want de winkel is vandaag dicht.

06 maart 2017 18:48
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Zo na weer 1 maand verder is vandaag de eheim proxima reef 175 binnen gekomen! Kwaliteit is een stuk degelijker en heb hem maar gelijk gevuld met kraanwater om eventuele lekkage uit te sluiten, en tot nu toe is die dicht en heb er wel vertrouwen in. Het inrichten. Laat nog even op zich wachten ivm drukte, maar zodra ik daar mee bezig ga dan ga ik het posten.AfbeeldingAfbeelding

11 apr 2017 20:21
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Leeftijd: 29
Hoi Wouter,
Ik heb zelf nu bijna een jaar een Aqualantis 92 draaien.
Vanaf het begin geen problemen gehad met deze mooie bak.
Vervelend dat jij 2 keer problemen hebt gehad met lekkage.
Heb je toen wel de juiste gereedschappen bij de bak gekregen om de slangen te monteren?

Groet Jurriën

23 aug 2017 23:11
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Jurriën J schreef:
Hoi Wouter,
Ik heb zelf nu bijna een jaar een Aqualantis 92 draaien.
Vanaf het begin geen problemen gehad met deze mooie bak.
Vervelend dat jij 2 keer problemen hebt gehad met lekkage.
Heb je toen wel de juiste gereedschappen bij de bak gekregen om de slangen te monteren?

Groet Jurriën

Jazeker zat het juiste gereedschap erbij, de doorvoeren zaten fabrieks af aan ook al los. Echter zaten er gewoon 2 keer lekkages in het kitwerk in de rare glasconstructie. Smulders de inporteur was we ook niet over te spreken en verkoopt dit type ook niet meer. De Eiheim is gewoon me alles beter afgewerkt.

08 okt 2017 12:23
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]